Nasze Przedszkole w Bestwince - rozpoczęcie realizacji
Projekt pn. Nasze Przedszkole w Bestwince
Projekt dofinansowany jest przez Unię Europejską, w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+), Priorytet: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie: FESL.06.01-Edukacja przedszkolna, Nr wniosku: FESL.06.01-IZ.01-0097/23-003
Nazwa beneficjenta: Gmina Bestwina
Wartość projektu: 345 959,46 zł
Dofinansowanie: 311 363,51 zł, w tym ze środków UE: 294 065,54zł.
Okres realizacji: 01.08.2024 do 31.07.2026 r.
Projekt pn. „Nasze przedszkole w Bestwince” skierowany będzie do 50 dzieci uczęszczających do Publicznego Przedszkola w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bestwince, w tym do 21 dziewczynek oraz 9 osób zatrudnionych w przedszkolu.
Celem projektu będzie wsparcie edukacji przedszkolnej poprzez organizację zajęć dodatkowych, zakup doposażenia do placówki oraz podniesienie umiejętności i kompetencji kadry pedagogicznej i niepedagogicznej pracującej w przedszkolu. Miejsce realizacji: Bestwinka.
W wyniku podjętych działań projektowych zwiększone zostaną szanse edukacyjne u 90% dzieci przedszkolnych skierowanych do udziału w projekcie, m. in. poprzez wyrównanie zdiagnozowanych deficytów oraz zajęcia rozwijające umiejętności i kompetencje, ponadto doposażone zostanie przedszkole, a kadra pedagogiczna i niepedagogiczna podniesie kompetencje zawodowe.
hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie
W ramach projektu:
Oferujemy zajęcia dla dzieci:
- Robotyka dla 10 dzieci w wieku 3-6 lat, 150 godz.
- Zajęcia specjalistyczne Integracja sensoryczna dla 12 dzieci, 400 godz.
- Zajęcia specjalistyczne gimnastyka korekcyjna dla 24 dzieci, 160 godz.
- Zajęcia specjalistyczne muzyczno-taneczne dla 20 dzieci, 150 godz.
- Zajęcia specjalistyczne ekologiczno-przyrodnicze dla 10 dzieci, 90 godz.
- Zajęcia specjalistyczne "Wiem co jem” dla 20 dzieci, 2 gr x 10 dzieci, 150 godz.
- Zajęcia logopedyczne dla maluchów dla 10 dzieci, 150 godz.
Wsparcie przedszkola:
- Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć z integracji sensorycznej, w tym: maty masujące, kamieni świecących, pakietu sensorycznego, trampoliny, pomocy do trenowania równowagi, siatki do wspinaczki, piaskownicy, panelu interaktywnego, piramidy do wspinaczki, hamaku,
- Zakup pomocy do zajęć z robotyki, w tym m. in.: LEGO Education SPIKE,
- Zakup pomocy do zajęć muzycznych, w tym m. im.: dywan z atestem.
- Wykonanie następujących prac adaptacyjnych koniecznych do poniesienia z uwagi na zaplanowane w projekcie zajęcia, w tym: przebudowa placu zabaw i położenie bezpiecznej powierzchni, przebudowa toalety, wygłuszenie pomieszczeń.
Kursy i szkolenia dla nauczycieli:
- Dyskryminacja ze względu na płeć,
- Terapia dzieci odrzuconych rówieśniczo,
- Szkolenie w zakresie uniwersalnego projektowania w edukacji przedszkolnej, racjonalnych usprawnień i zwiększenia dostępności w edukacji,
- Szkolenie z zakresu przeciwdziałania trudnościom integracyjnym.
Kogo zapraszamy do udziału w projekcie:
- Dzieci uczęszczające do Przedszkola Publicznego w ZSP w Bestwince,
- Nauczycieli zatrudnionych w placówce.
Kogo premiujemy przy rekrutacji:
- Dzieci z potrzebami rozwojowymi dziecka, na podstawie diagnozy nauczycieli (0-5 pkt),
- Dzieci uzdolnione i posiadające zainteresowania w danej dziedzinie, na podstawie diagnozy nauczycieli i wskazań rodzica (0-5 pkt),
- Dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności, z opiniami PPP dotyczącymi SPE, na podstawie posiadanych dokumentów źródłowych (0-5 pkt).
Termin naboru do projektu: dokumenty zgłoszeniowe przyjmujemy do 7 października 2024r.
Dokumenty zgłoszeniowe dostępne są w formie drukowanej w Biurze projektu oraz w formie cyfrowej na stronie internetowej: https://bestwina.pl, https://zspbestwinka.edupage.org/
Informacji i wskazówek o projekcie udziela: Pani Renata Cichowska, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwince, ul. Dworkowa 3
Telefon: (32) 2149280, (32) 2157186
E-mail: zspbestwinka@bestwina.pl
Biuro projektu: gabinet dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwince, ul. Dworkowa 3
Dostępność architektoniczna budynku:
Do głównego wejścia prowadzi bezpośrednia droga dojazdowa. Teren wokół budynku jest utwardzony. Miejsca parkingowe są najbliżej głównego wejścia do budynku. Przy wejściu znajdują się schody i podjazd. Do budynku są dwa wejścia główne i boczne (od strony zachodniej) przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Po lewej stronie wejścia znajduje się dyżurka. W budynku znajduje się jedna toaleta dla osób z niepełnosprawnością.
Załącznik: Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie