• Dzisiaj jest czwartek, 21/11/2024

    Dzisiaj są imieniny: Alberta, Janusza, Konrada

  • idź do oficjalnego portalu Unii Europejskiej
strona główna

Nabór na montaż instalacji fotowoltaicznych - edycja 2022 - ZAKOŃCZONY

OGŁOSZENIE

o naborze deklaracji uczestnictwa w Programie Ograniczenia Emisji (POE) w Gminie Bestwina na lata 2021-2024 edycja 2022 - w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznych

Gmina Bestwina na podstawie §4 Regulaminu POE (Uchwała nr XXIX/205/2021 Rady Gminy Bestwina z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie zasad i trybu udzielania oraz rozliczania dotacji dla osób fizycznych na dofinansowanie modernizacji źródeł ciepła i montażu instalacji fotowoltaicznych w ramach Programu Ograniczenia Emisji w Gminie Bestwina na lata 2021-2024)

ogłasza rozpoczęcie naboru deklaracji uczestnictwa w Programie w zakresie montażu instalacji fotowoltaicznych – edycja 2022.

W związku z wolnymi miejscami na Liście podstawowej do realizacji w roku 2022 wnioski przyjmowane będą w terminie do dnia 31 stycznia 2022 r. Po tym terminie środki finansowe przeznaczone na pozostałe wolne miejsca zostaną przeniesione do innego wariantu realizacji Programu. Jednocześnie z tym dniem zakończony zostaje nabór ciągły rozpoczęty w roku 2021.

W okresie od 1 lutego 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. wnioski przyjmowane będą wyłącznie na Listę rezerwową. Realizacja wniosków z listy rezerwowej będzie możliwa pod warunkiem zwolnienia się miejsca na liście podstawowej lub zwiększenia środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu. Wnioski niezrealizowane w bieżącym roku zostaną przeniesione na kolejny rok realizacji Programu.

O miejscu na Liście rankingowej decyduje kolejność zgłoszeń.

Deklaracje można składać w podanym wyżej terminie w następujący sposób:

  • w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Gminy w Bestwinie (decyduje data złożenia),
  • korespondencyjnie na adres Urzędu Gminy Bestwina, ul. Krakowska 111, 43-512 Bestwina za pośrednictwem Poczty Polskiej (decyduje data wpływu),
  • elektronicznie (skan lub dokumenty podpisane podpisem elektronicznym) na adres e-mail: poe@bestwina.pl (decyduje data wpływu),
  • za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP (decyduje data wpływu).

Regulamin dotacji oraz załączniki dostępne są w formie elektronicznej na dole tej strony lub w formie papierowej w Urzędzie Gminy.

W naborze należy złożyć następujące dokumenty:

1. Deklaracja uczestnictwa wraz ze zgodą współwłaścicieli (załącznik nr 1b i 1c do Regulaminu).

2. Dokument potwierdzający, że Wnioskodawca posiada tytuł prawny do nieruchomości, na której realizowana będzie Inwestycja (aktualny odpis z księgi wieczystej lub numer elektronicznej księgi wieczystej); dokument potwierdzający prawo do władania nieruchomością lub lokalem, w którym dokonywana będzie Inwestycja wraz z dokumentem potwierdzającym prawo do dokonania Inwestycji (w przypadku prawa do nieruchomości lub lokalu wynikającego z ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego).

3. Oświadczenia do deklaracji (załącznik nr 2b do Regulaminu).

Jeżeli przedłożone dokumenty nie spełniają warunków koniecznych do udzielenia dotacji, Wnioskodawca zostanie wezwany do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w terminie do 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W razie bezskutecznego upływu tego terminu, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.

Inwestycje zakwalifikowane do realizacji w ramach naboru muszą zostać wykonane i rozliczone w bieżącym roku (nie później niż do 31 października 2022), ale nie wcześniej niż po podpisaniu indywidualnej umowy dotacji.

Szczegółowe warunki udziału w Programie zostały określone w Regulaminie, a złożenie Deklaracji udziału w Programie stanowi potwierdzenie zapoznania się z jego zapisami i ich akceptacją.

Załączniki

  • logotyp partnera
  • logotyp partnera
  • logotyp partnera