Dodaj nasz serwis do ulubionych Ustaw nasz serwis jako stronę startową
Urząd Gminy
Ochrona Środowiska
Organizacje Pozarządowe
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Kultura i rozrywka
Magazyn Gminny
Komunikacja
Galeria
Kliknij w zdjęcie aby uzyskać
powiekszenie oraz dodatkowy
opis. By zobaczyć całą galerię
kliknij w przycisk galeria.
Organy samorządowe

Euroregion Beskidy

BiP
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, na którym zostaje udostępniona informacja publiczna.

Relacja z obozu harcerskiego
Publikacja: Tomasz Kiedroń | data umieszczenia: 2017-09-04

Zagraniczny obóz harcerski "Pionierzy Nieznanego Lądu"

Zapraszamy do przeczytania relacji z obozu harcerskiego zorganizowanego pod patronatem Urzędu Gminy i Wójta Gminy Bestwina Artura Beniowskiego

O godzinie czwartej nad ranem ósmego lipca br. 7 DH "Ogień" im. Władysława Gryzełki wraz z 1ŚDHS m. Wydzielonej Organizacji Dywersyjnej AK "Wachlarz" z Czechowic - Dziedzic wyruszyła na czternastodniowy zagraniczny obóz. Naszym pierwszym celem było zwiedzenie stolicy Austrii - Wiednia. Widzieliśmy Katedrę św. Szczepana, pałac Hofburg, Operę Państwową, Belweder, Nowy Ratusz, Kolumnę Trójcy Świętej. Po obiedzie odpoczęliśmy w ogrodach Volksgarten. Następnie udaliśmy autobusem w stronę Salzburga, dokładnie do malowniczej miejscowości Mattsee, gdzie na skautowej bazie obozowej zostaliśmy na 6 dni. Nasz camping leżał pomiędzy trzema pięknymi jeziorami, a w oddali mogliśmy dostrzec Alpy. Na bazie poznaliśmy bardzo dużo młodzieży z innych krajów m.in. Austrii, Niemiec, Czech, Szkocji. Wspólnie spędzaliśmy czas, rozmawialiśmy, przełamywaliśmy swoje granice językowe, poznawaliśmy inne kultury, jedzenie, inne harcerstwo. Nie zabrakło też czasu na zabawę w jeziorze, wspólne ogniska i kuźnice kształtujące poglądy i zdanie młodzieży. Po tych 6 krótkich dniach przepełnionych braterską i przyjazną atmosferą musieliśmy spakować swoje plecaki i namioty, aby wyruszyć na kolejną przygodę.

Następnym punktem w naszym planie były długo oczekiwane i wymarzone Alpy. Po południu dojechaliśmy do miejscowości Obertraun, gdzie kolejką wyjechaliśmy na 2108 m.n.p.m. aby zobaczyć jedną z najpiękniejszych miejscowości Austrii, Halstatt, z punktu widokowego "5 Fingers". Niestety na szczycie zastał nas śnieg, grad, bardzo niska temperatura i ograniczona widoczność. Jednak na kilka chwil chmury zostały rozwiane przez wiatr, a naszym oczom ukazał się przepiękny widok.

Po kilku chwilach obserwowania udaliśmy się do nieco niżej położonego schroniska, gdzie zjedliśmy ciepły obiad i ogrzaliśmy zmarznięte ciała. Następnie kupiliśmy pamiątki, zjechaliśmy kolejką i udaliśmy się do Czech. W późnych nocnych godzinach dojechaliśmy do Adsprach, Skalnego Miasta i zasnęliśmy, czekając na poranek. Po obudzeniu się umyliśmy twarze i zęby oraz zjedliśmy typowo polowe śniadanie, a następnie udaliśmy się na zwiedzanie tego pięknego miasta. Po niecałych dwóch godzinach znów wsiedliśmy do autokaru, aby dojechać do ostatniego miejsca, którym była baza obozowa zaprzyjaźnionego Hufca w Kostkowicach. Po przyjeździe ucieszył nas widok lasu, którego brakowało nam w Austrii. Zmęczeni podróżą zjedliśmy obiad, rozpakowaliśmy swoje przemoczone ubrania i zaczęliśmy kolejny etap naszego obozowego życia. Tym razem nie obeszło się bez gier leśnych, ślubów, budowania szałasów i wielu innych, leśnych, atrakcji.

Tak uciekło 14 niesamowitych dni. Dokładnie 21 lipca niewiele po 17:00 byliśmy już w Czechowicach, gdzie zakończyliśmy swoją międzynarodową przygodę. Na plebiscycie, który miał miejsce na watrze wszyscy harcerze, okrzyknęli dzień w górach tym najlepszym dniem.

Obóz można opisać jako pełen niespodzianek, przygód i nowości. Był on pierwszym obozem z wielu względów. To właśnie na nim przeżyliśmy wszystkie pory roku, ponad 30 stopniowy upał, burze, ulewy, śnieg, minusowe temperatury i grad. Byliśmy Pionierami, pierwszym obozem w naszym czechowickim Hufcu który wyjechał na zagraniczny obóz. Planowaliśmy go równy rok i pomimo wielu trudności napotkanych podczas organizacji udało się, odkryliśmy kawałek świata, poznaliśmy niesamowitych ludzi i nawiązaliśmy wieloletnie współprace. Po obozie każdy z nas przyjechał z plecakiem niesamowitych przygód, które będziemy wspominać do końca życia.
Dziękujemy wszystkim, którzy w nas wierzyli, którzy pomogli przy organizacji, wspierali. Wszystkim rodzicom harcerzy i władzom gminy Bestwina.
Każdy z nas dąży do osiągnięcia celu i gdy już go osiągamy zapominamy o tym, że najważniejsza w tym wszystkim jest ta podroż to dla niej wyruszamy w nieznane.