• Dzisiaj jest niedziela, 05/12/2021

    Dzisiaj są imieniny: Sabiny, Krystyny, Edyty

  • idź do oficjalnego portalu Unii Europejskiej
strona główna
17 / 11 / 2021

Europejski Tydzień Kodowania w ZSP w Bestwince

W dniach 9-24 października uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Europejskim Tygodniu Kodowania  –  CodeWeek 2021.  Jest to społeczna inicjatywa dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. W ramach CodeWeek, już od 9 lat organizowane są wydarzenia uczące kodowania i umiejętności przydatnych w dzisiejszym świecie. Główne cele tej inicjatywy to rozwijanie u uczniów logicznego myślenia, kształtowanie wyobraźni przestrzennej, wprowadzenie młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany  z programowaniem, a także upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii oraz kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych.

Nic tak nie dodaje smaku zabawie jak odrobina rywalizacji. CodeWeek to również „wyścig” państw europejskich o to, które z nich zorganizuje najwięcej wydarzeń programistycznych. Tegoroczny wynik Polski to 14 900 inicjatyw, co daje nam III miejsce w Europie!

Nasza szkoła także przyłączyła się do CodeWeek 2021. Zorganizowaliśmy własne wydarzenie, które znalazło się na mapie Europy i zostało wliczone do  rankingu. Wzięli w nim udział uczniowie klasy IIIB, którzy realizują  scenariusze związane z kodowaniem podczas zajęć rozwijających oraz uczniowie klasy I i II, którzy po lekcjach spędzają czas w szkolnej świetlicy.

Z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania przygotowano i przeprowadzono cykl zajęć pt. „Zabawy z kodowaniem”, podczas których nauka łączyła się ze świetną zabawą. Uczniowie rozwijali pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową, słuchową oraz koordynację ruchową.

Podczas zajęć wykorzystywano matę do kodowania, kolorowe kubki, interaktywnego robota, rzutnik, komputery, tablicę interaktywną oraz drewniane klocki EduMATRIX. Uczniowie pogłębiali  swoją wiedzę i umiejętności także poprzez realizowanie zadań  proponowanych przez Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”, które opierały się na  zabawach i grach dydaktycznych oraz różnorodnych, ciekawych  pomocach dydaktycznych.

Iwona Sieracka

GALERIA ZDJĘĆa

  • logotyp partnera
  • logotyp partnera
  • logotyp partnera